torsdag 20. januar 2011

På jakt.

Kom over en oppskrift på muffinsglasur, eller cupcaketopping som det så fint kalles. Er ikke så begeistret for smørkrem glasuren som ser så fin ut men som smaker...smør. Derfor skal jeg prøve meg på denne glasuren som jeg fant inne hos Passion for baking.
Men det kan vise seg å bli litt av ett prosjekt.
 Her er nemlig oppskriften:



Angel Feather Icing: 
  • 2 eggehviter
  • 170 g sukker
  • 1 dl corn syrup
  • 2 ss. vann
  • 1/4 ts. kremortartari
  • .1.ts. vanilje extract
  • konditorifarge ( kan utelates)

 Så da er det bare å ta turen innom Prix for å kjøpe corn syrup, kremortartari! og vanilje ekstrakt. 
 Det blir sikkert en enkel oppgave. Spesielt når jeg tenker på at jeg i går var innom fem butikker uten å finne mozzarellaost.
Men utfordringer er gøy. Så da er det bare å starte jakten...


Bildene er lånt fra Kremmerhuset.


A.

2 kommentarer:

  1. Vil anbefale deg å høre på et appotek om de har kremortartari:)

    SvarSlett
  2. Takk for tipset :) Tror nok det må googles for jeg har ingen anelse om hva det er!

    SvarSlett