lørdag 20. august 2011

Lasagne med squash.

Denne lasagnen skiller seg ut ved at man bruker cottage cheese istedet for ostesaus, og squash istedet for lasagneplater.

Du trenger;
2-3 bokser cottage cheese
tomatpurè
2 pk kjøttdeig - jeg brukte en av storfe og en av svin
2-4 hvitløksfedd
1 løk
1 squash
revet ost

Skjær opp squashen med en ostehøvel, strø over salt og la den ligge å "svette" i ca 15 min. Dette gjør vi for å få ut noe av vannet denne grønnsaken inneholder.
Tørk deretter av vannet.

Stek kjøttdeig og løk.
Tilsett deretter ønsket mengde tomatpurè.
Jeg brukte også litt av en boks med hakkete tomater og tilsatte div krydder. Men det er vel best med bare tomatpurè for å få den så tørr som mulig.

Legg kjøttdeig i en ildfast form. Deretter squash og så cottage cheese.
Gjennta til alt er brukt opp.
Avslutt med revet ost på toppen.


Stekes  på 200 grader, 30-40 min.

Ulempen med bruk av squash er at lasagnen blir ganske våt. 
Oppskriften fant jeg her.
God middag.


A.

2 kommentarer:

  1. Er den god eller?:) Må prøve den!!;)

    SvarSlett
  2. Den er god, spesielt oppvarmet. Men jeg liker lasagnen tørrest mulig og denne blir litt våt. :)

    SvarSlett