onsdag 21. juli 2010

Magnolia Cupcakes.

Er på jakt etter den perfekte muffin eller cupcake som det så fint heter. Denne oppskriften kommer fra det berømte Magnolia Bakery i USA.
Jeg fant den på detsoteliv.no.


Vanilla Cupcakes:
250g smør
4dl sukker
4 store egg
2dl melk (prøvde viking melk på boks denne gangen)
6dl mel
3ts bakepulver
1ts vaniljeessens

Pisk smøret mykt.
Tilsett sukker og pisk i ca 3.min til du får en meget luftig smørkrem.
Pisk inn eggene, ett om gangen og pisk godt mellom hvert egg.
Pisk inn vaniljeessens.
Sikt mel og bakepulver. Bland dette inn i smørkremen , vekselsvis med melken. Bruk mikser, men ikke pisk lenger enn nødvendig for å få deigen godt blandet.

3/4 fulle former, midt i ovnen på 175 grader, 20-25 min (avhenger av størrelse på muffinsene)

Glasur:
400g smør
2ss melk
270g kokesjokolade
1ts vaniljeessens
5dl melis

Pisk smøret i 3 min. 
Pisk inn melken.
Smelt sjokoladen over vannbad. La den avkjøle til den er lunken, 5-15 min.
Pisk sjokoladen inn i smørblandingen, ca 2 min.
Tilsett vaniljeessensen og pisk i ca 3 min.
Tilsett melis og pisk videre til sjokoladekremen har riktig konsistens.

Denne oppskriften blir nok brukt flere ganger.

A.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar